Egypt 2008 - služební cesta

07.01.2012 21:24

Navštívené hotely:

• Sahl Hashees: LTI Pyramisa resort
  • Makadii Bay: Makadi Palace, Grand Makadi, Iberotel Makadi Oasis, Iberotel Makadi Marine, Solymar Makadi Club,
  • Hurghada: Hotel Palm Beach, Hotel triton Empire Beach, Triton Empire, a Triton Empire Inn, Shedwan Garden, Sheddwan Golden, Grand Hotel, Grand Resort, Siva Grand beach, Sea Gull, Meliah Pharaoh, Panorama Bungalows
  • Sharm el Sheikh: Koreseiz Resort, ghazala Beach, Ghazala Garden, Savoy, Orientál resort, Grand Plaza

Letiště Ruzyně a let do Hurghady

Mojí první infocestou v roce 2008 byl Egypt za účelem poznání hotelů v Hurghadě a v Sharm el Sheikhu. Moc jsem se na tuto infocestu těšil, i přesto, že jsem byl v Hurghadě již třikrát.

Odlet byl zajištěný s leteckou společností Air Cairo s původním odletem v 18:15, ale reálným 19:15. I přes moje velké obavy probíhal let bez větších problémů, a tak jsme ve 23:30 Egyptského času přistáli na letišti v Hurghadě.

Přílet do Hurghady a transfer do hotelu

Po nutných vstupních formalitách – jako je vstupní Egyptské vízum a kontrola pasů a po přivítání s delegátkou a zbývajícími lidmi ze skupiny jsme mohli přejít do autobusu,který nás měl dovézt do hotelu. Jak jsme se dověděli, ubytování jsme měli zajištěné v úplně novém Egyptském středisku, které se stále buduje v 5* hotelu LTI Pyramids hotel Sahl Hashhes.

Středisko Sahl Hashees a Hotel LTI Pyramids

Středisko Sahl Hastees je nové středisko, které se teprve buduje a které bude součástí Egyptské riviéry. Sahl Hashees bude velmi luxusním střediskem, ve kterém budou výhradně 5* hotely, obchodní centrum a velké golfové hřiště. Nachází se asi 20 km jižně od Hurghady. Už při příjezdu projedete velmi pompézní branou před kterou jsou sochy významných faraonů a za ni sochy Egyptských bohů. Vše má být dostavěno do dvou let

Přesto první hotel v tomto středisku již dostavěný byl a tím je hotel LTI Pyramids.Tento 5* hotel je velmi luxusní, ale je na něm znát novota. Personál ještě není tak sehraný jak by měl být, ale není to nic vážného. Stravování v tomto hotelu je formou all inclusive. Výběr je z velkého množství jídel, zeleniny a ovoce, ráno ze sladkého i ze slaného pečiva a jídla, a je zde i dětský bufet s koutkem pro děti (malé židličky a stoly). Ubytování je zajištěno v hlavní budově, nebo v některém z jejich křídel, to vše s výhledem na moře – boční výhled, nebo s výhledem na jeden ze dvou bazénů. V pokoji najdete vše co potřebujete, láhev vína, ovoce a vodu máte zdarma, některý z nápojů z milibaru je již za poplatek. Pokoje jsou velmi prostorné a čisté. Pouze madrace byly velmi tvrdé,což by mohlo některé klienti dost zaskočit. Bary jsou všude po hotelu, protože je to velmi rozlehlý areál. Velmi se mi líbil Pool bar, u kterého se sedí v bazénu. Děti, ale i dospělý ocení velký tobogán se skluzavkou (osobně jsem vyzkoušel) a divokou řeku, která se sjíždí na nafukovacích kruzích a která vede hned od tobogánu.

2. den – Hotely v Hurghadě a v Makadi Bay:

Hned druhý den jsme měli naplánovanou prohlídku hotelů v oblasti Makadi Bay (řetězec hotelů Iberotel (Oasis, Marine) a Solymar (Makadi Club), dále hotely Red Sea (Grand Makadi a Makadi Palace.

Pro klienty, kteří vyžadují luxusní dovolenou s hotelem přímo na pláži s dobrou nabídkou sportů a kvalitními službami doporučuji hotely Makadi Palace a Grand Makadi. Iberotel Makadi Oasis a Makadi Marine jsou velmi kvalitní hotely s výborným zázemím pro rodiny s dětmi (velká hřiště, pískoviště, skluzavky pro nejmenší a odrážela). Oba hotely se nacházejí přímo u pláže a nabízejí široké možnosti sportovního využití. Velké možnosti vyžití má i hotel Solymar Makadi Club.. Po prohlídce hotelů v oblasti Makadi Bay jsme měli v plánu prohlídku hotelů v Hurghádě. A to v tomto pořadí Palm Beach, Shedwan Golden+Garden, a hotely řetězce Triton empire (Triton Empire beach, Triton Empire Inn, Triton Empire), Grand hotel, Siva grand, hotel Sea Gull a velmi náročný den jsme zakončovali hotelem Sea Gull. Z těchto hotelů mě nejvíce nadchnul hotel Palm Beach, který je naprosto ideální pro rodiny s dětmi a navíc má nejenom krásnou zahradu, kvalitní služby,ale také vyhlášenou stravu, která je samozřejmě formou all inclusive. Pro méně náročnou klientelu bych doporučil hotel Triton Empire Beach, který ma na 3* hotel velmi pěkné pokoje i hotelové služby, krásný bazén i pěknou pláž. Naopak, hotel, který se mi nejvíce nelíbil je hotel Triton Empire Inn. To je hotel, který je postavený v typicky městském stylu, v zapadlé uličce, je bez výtahu, a pokoje jsou velmi špinavé a tmavé. Nenabízí téměř žádné služby, hosté využívají převážně služeb i bazénu v hotelu Triton Emipise, který s ním sousedí. Hotely Shedwan Golden i Garden bych doporučil pro méně náročné a pro rodiny s dětmi, hotel Shedwan golden je bezbariérovy, ale Shedwan Garden nikoliv. V Gardenu jsem byl na dovolené a vím, že jsou velmi slabé animace, na pláži není bar a tobogán je téměř nefunkční, naproti tomu mohu v těchto hotelech vyzvednout krásný bazén a celkem 4 pláže (tyto hotely jsou propojené nádhernou zahradou. Pláže mají vstup jak pro malé děti (velmi pozvolný), pro plavce, tak dokonce i pro šnorchlisty (v zálivu) šnorchlování je opravdu nádherné!!!

Grand Hotel a Grand Resort se nacházejí naproti sobě kousek od Salkaly. Grand hotel je velmi kvalitní, s pěknou pláží, kde to trochu kazí přístav, ale s pěkným tobogánem a dětským hřištěm. Grand resort je velmi moderní hotel, který určitě ocení náročná klientela, nabízí výborné jídlo, nádhernou zahradu, s opravdu překrásnou soustavou bazénů a rybníčku a s velmi pěknými animacemi a sportovním využitím. Tomuto hotelu trochu chybí all inclusive. Hotel Sea Gull je jeden z nejpoptávanějších hotelů v Hurghádě, hlavně pro svou polohu přímo v „srdci“ Hurghady. Hotel na mě působil zvláštním dojmem. Byla z něho působit zastaralost,ale pokoje byli velmi moderní. Má velmi pěkné bazény a kvalitní služby + širokou nabídku sportů, pláž se mi bohužel vůbec nelíbila, protože působí ohromným dojmem. V hotelu se také nachází novější část, s moderními budovami, bohužel, ty se velmi obsazují, takže jsme neměli možnost prohlédnout pokoje.

Cesta do Káhiry

Ve středu, tedy 3 den brzy ráno jsme se vydali na první z nabízených výletu CK Medina Tours – do Hurghady. Cesta vrvala 5 hodin autobusem. Turistu, který se poprve účastní tohoto výletu určitě zaujme, že se jede ve velmi dlouhé koloně autobusů, které jsou všude hlídány vojenským konvojem – toto opatření je hlavně z důvodu absolutní bezpečnosti pro turisty!!! Po 5hodinové cest brzy ráno – v 9 hodin jsme dorazili do Káhiry. Pro mě to byl zvláštní pocit, protože jsem se ocitl v Káhiře po přesně 2 měsících. Jako první jsme měli naplánovanou návštěvu Egyptského muzea. V muzeu se nacházejí největší poklady Starověkého Egypta, mohl jsem (opět) shlédnout poklad z hrobky faraona Tutanchamona – jediné nevykrádené hrobky, kterou v roce 1922 objevil Howard Carter, ale také Posmrtnou Tutanchamonovu masku a sarkofágy. V horní části se nachází poklad z hrobky Tutanchamona, v dolní části může návštěvník shlédnout sarkofágy, sochařské a malířské poklady z chrámů a pyramid a tak si uvědomit, jak vyspělá byla Egyptská civilizace. Pro návštěvníky doporučuji i komoru s Mumiemi, kde je přísný zákaz focení (jako v celém muzeu), tam se nacházejí opravdové dochované mumie nejvýznamnějších Egyptských faraonů jakými byl např. Ramses II, Thutmose III, nebo Amenhotep.

Po návštěvě Egyptského muzea jsme navštívili Papírenský institut, kde nám delegátka martina ukazovala výrobu papyrusu. Větina z nás si také konečně směnila peníze na egyptské libry a mohli jsme se konečně vypravit na známé Egyptské pyramidy.

Egyptské pyramidy

K pyramidám jsme dorazili okolo 3 hodiny odpoledne, což se mi zdálo jako velmi pozdě. Nejprve jsme jeli jeli na tzv vyhlídku, odkud byly všechny pyramidy krásně vidět a kde si můžou klienti udělat fotografie že drží pyramidy na dlani nebo za špičku.

Po vyhlídce jsme se konečně dostali k samotným pyramidám, na které jsme měli pouze pul hodiny času – to bylo nejslabší místo organizace celé infocesty, pul hodiny na Gízký areál je velmi, ale velmi slabé. Po vystání asi 10minutové fronty se dostáváme do prostřední, Chufuovy pyramidy, pro mě velké zklamání, chtěl jsem vidět opět hlavní Cheopsovu pyramidu,ale na tu se nejezdí tak pozdě odpoledne. Tuto pyramidu by rozhodně neměli navštívit lidé, kteří trpí klaustrofobii, protože do pohřební komory procházíte chodbou, která je asi 1 metr uzká, cca 150cm vysoká a vede asi 200 metru strmě dolů. Přesto to byl pro mě zážitek a věřím, že jednou také navštívím nejmenší pyramidu. Po krátké návštěvě sfingy jsme navštívili voňavkářskou dílnu, pro mě místo, které bych z výletů absolutně vypustil. Dvě a půl hodiny být v místnosti, kde jsou cítit různě přitažlivé voňavky je fakt horor!!!! Byl jsem velmi šťastný že jsem se po těch dvou hodinách, které jsem mohl věnovat areálu s pyramidami, vylezl ven. Měli jsme ubytování v hotelu Cataract pyramids. Což je krásny, 5* hotel, ubytování je v zahradních bungalovech. Je to takový tranzitní hotel, kde většina turistů přespává a pak pokračují dál. Nabízí ale klientům vše, co si můžou přát,hotel je ale se snídaní.

Bazar Khan el Khaliki.

Po večeři jsme měli v plánu jet se podívat na největší Egyptský bazar Khan el Khaliki. Nakupování osobně v Arabských státech rád nemám, proto jsem se domluvil s kolegyní Sabinou, která výtečně a hlavně ráda smlouvá, že budem nakupovat spolu, Sabča bohužel zaspala, takže jsem musel jet bez ní. Měl jsem ale štěstí, jel se mnou kolega Martin, který se v tom naprosto vyžíval. Udělali jsme takové obchody, na které můžeme být hrdí, že byly výhodné pro obě strany. Bazar Khan el Khaliki je místo spletitých a místy poměrně úzkých uliček, kde je jeden krámek vedle druhého. Nejčastěji zde pořídíte vodní dýmky, zlato, tabák, sošky z Egyptské historie a další suvenýry.

Druhý de ráno jsme vyjeli na Sinajský poloostrov do střediska Sharm el Sheikh – autobusem, čekala nás celodenní cesta, kterou jsme z těší části prospali a když neprospali,tak jsme se velmi skvěle bavili v autobuse, kdy jsme si zpívali, nejvíce nás zaujala trojhlasní píseň Dej nám pánbůh kýbl bublin, od jedné kolegyně z CK HAD.

Sinajský poloostrov – Sharm el Sheikh

Sharm el Sheikh se dělí do několika částí. Sharm el Sheikh, Naama bay, což je hlavní nálupní část a centrum střediska, dále to jsou oblasti Sharks Bay a Nabq Bay. První hotel, který jsme navštívili i ve kterém jsme obědvali byl hotel Koreseiz. Tento hotel je velmi pěkný, a moderní. Vyzdvihl bych jeho stravování formou all inclusive, které je velmi chutné, opět má dětský bufet s výběrem z několika jídel. Má velmi kvalitní služby, dobré sportovní a relaxační zázemí,ale je poměrně daleko od pláže (i když na ní jezdí minibus). Odpoledne po obědě jsme ještě prohlédli hotel v oblasti Naama bay, hotel Ghazala Beach. Tento hotel leží přímo na krásné písečné pláží, má velmi pěknou zahradu. Ubytování je v menších bungalovech, které jsou velmi zajímavě řešené. Dokonce je zde i klasická hospůdka, bohužel,jestli mají české pivo jsem nezjistil. Po této prohlídce jsme měli možnost podívat do samého srdce Sharmu – Naama Bay.

Naama Bay

Naama Bay tvoří dlouhá ulice, kde na jedné straně najdete obchůdky (kamenné) se suvenýry a na druhé diskotéky s bary a restaurace, tyto podniky jsou doslova jeden vedle druhého. Naama Bay byl velmi silný odvar od bazaru Khan el Khaliki. Prodejci jsou velmi agresivní, všude Vás tahaj a mluvěj téměř výhradně pouze rusky.

Byl jsem rád, že je to za mnou a mohl jsem jít na večeři do hotelu Ghazala Garden, který se nachází na protější straně hotelu Ghazala Beach.

Večer část se mnou poseděla v hotelu Koreseiz u dobrého koktejlu až do ranních hodin, zbývající část šla na diskotéku do Naama Bay.

Sobota, 6 den, prohlídka hotelů v oblasti Sharm el Sheikh.

V sobotu, 6. den infocesty jsme měli v plánu si prohlédnou hotely v Sharmu, které CK Medina Tours nabízí. Jsou to hotely Savoy, Orientál resort, Grand Sharm, Grand Plaza a prohlídku jsme zakončovali v hotelu Ghazala Garden.

Z těchto hotelů bych chtěl vyzvednout dva, které mě zaujali. Hotel Orientál resort a hotel Ghazala Garden.

Hotel Orientál resort je luxusní 5* hotel, který bych doporučil pro náročnou klientelu, má úžasně nádhernou zahradu, takže klientům ani nemůže vadit, že mají k moři docela daleko – cca 300 metrů. V zahradě jsou odpočívadla v altancích v takových houpacích závěsných proutěných košíkách.

Druhý hotel Ghazala Garden neleží přímo na pláži, ale na tomto hotelu mě velmi zaujala písečná pláž přímo u bazénu, lehátka, která se nacházejí ve vodě (takže lezete přímo do bazénu z lehátek), ale i přímý vstup do bazénu z přízemních pokojů. Tento hotel, má nejenom vynikající stravu,ale taky velmi kvalitní služby a ubytování, moc se mi líbil. Bohužel, neleží na té pláži, ale pro rodiny s velmi malými dětmi je dokonalý. Hotel Grand Sharm byl v době naší návštěvy v obsáhlé rekonstrukci, ale je moc pěkně dělaný, je velmi luxusní a od května nově otevřený.

Letecká přeprava mezi Sharm el Sheikhem a Hurghadou

V podvečerních hodinách, po prohlídce hotelu Ghazala Garden jsme se vydali na letiště v Sharmu abychom se vrátili zpět do Hurghady. Cestovali jsme místními Aerolinkami (Egypt Air) a na to, že je to Arabská letecká společnost, je to velmi kvalitní dopravce s velmi milým personálem.

Cesta letadlem trvala cca hodinu, viděli jsme nádherný korálový útes Ras mohammed a krásný egyptský západ slunce. Po příletu do Hurghády nás opět vítala delegátka Martina a přemístili jsme se do hotelu Panorama Bungalows. Tento hotel je velmi pěkný s bohatými animacemi, ale kdo je ubytovaný v hlavní budově, stejně jako jsem byl já s kolegou, tak bude mít docela rušnou noc, rozhodně doporučuji příplatek za vodní bungalov. Bohužel, neměl jsem čas si tento hotel podrobněji prohlédnout.

Neděle – výlet na ostrov Giftun

V posledním dnu infocesty jsme měli v plánu výlet na ostrov Giftun se šnorchlováním na otevřeném moři. Při tomto výletu jsem zjistil, proč ho má CK Medina dražší oproti ostatním CK. Během celé plavby je loď neustále zásobována pitím i jídlem, které je zahrnuto už v ceně plavby, stejně jako půjčení šnorchlovacích potřeb. Moc jsem se těšil na šnorchlování, bohužel, částečně moji radost překazili fialové medúzy – žahací medúzy, ale i tak jsem si to velmi užil. Na ostrově Giftun byl pohádkový odpočinek i skvělá legrace. A tak jsme si v poslední den infocesty konečně pořádně odpočinuly – také infocesta byla velmi namáhavá.